קוסטה ריקה חלק א'
feature image

כבר שנים שאני חולמת על קוסטה ריקה, כבר שנים שאני שומעת על קוסטה ריקה ממיליון אנשים, כבר שנים שאני רוצה לתפוס שם את הגל המושלם, אז החלטתי שהגיע הזמן. ארזתי את עצמי ועוד שלושה חברים, לקחנו חופש ונסענו לגן עדן.

קוסטה ריקה היא יעד שצריך לתכנן מראש, צריך לתכנן זמני טיסות כך שיתאימו לקונקשן, כדאי להזמין מראש מקום במלון כי כשהעונה מתחילה החדרים נתפסים במהירות שיא והכי חשוב זה אוטו. בלי אוטו קשה מאוד להסתדר, במיוחד אם נוסעים לעיירות הגלישה כמו סנטה תרזה. נכון, יש תחבורה ציבורית מסן חוזה לסנטה תרזה, אבל הרבה יותר נוח להתנייד עם רכב ולנסוע כל יום לחוף אחר ולטייל במקומות יפיפיים. חשוב מאוד לציין שרק רכב מסוג 4X4 יעשה את העבודה מאחר ובכפרים בקוסטה ריקה אין מערכת כבישים מסודרת במיוחד...

אז המסע שלנו מתחיל בסן חוזה, הבירה של קוסטה ריקה. אספנו את הרכב מנמל התעופה והתחלנו בנסיעתנו. נסענו כשעה וחצי לעבר פונטרנס. בפונטרנס חיכתה לנו מעבורת ענקית אליה עלינו עם הרכב והפלגנו לעבר פאקורה. כשעתיים הפלגה בשקיעה כל כך מדהימה ובירה מקומית ביד. כבר אז הבנו שגן עדן נמצא גם בפרטים הקטנים בקוסטה ריקה...

ירדנו עם הרכב והמשכנו לנסוע לכיוון סנטה תרזה, לשם הגענו רק באמצע הלילה כך שאפילו לא ידענו איזה נוף מחכה לנו לבוקר.

הגענו לגסטהאוס מדהים שנקרא 'הזולה'. כפי שניחשתם נכון הוא שייך לשני ישראלים אבי ואלי שחיים בסנטה כבר שנים ומנהלים מקום פשוט מפנק.

שכרנו וילה קטנה עם כמה חדרים, מטבח, מרפסת מגניבה עם ערסל מהחלומות שמשקיף בדיוק לבריכה.

בבוקר התעוררנו לדבר האמיתי - סנטה תרזה במלוא הדרה!

מרוב התרגשות קמנו מוקדם, כמעט עם הזריחה ויצאנו החוצה לראות את הקסם.

במרחק הליכה של שלוש דקות גילינו חוף ים מהאגדות. חול לבן, מים בצבע כחול חזק, עצי קוקוס על החוף והרים מטורפים וירוקים. ידענו שהגענו למקום הנכון.

אז מה עושים דבר ראשון? הולכים לחפש גלשן!

סנטה תרזה נחשבת לאחד מיעדי הגלישה המבוקשים בעולם, בעיקר בזכות הבדלי הענק בגאות והשפל שם. מגוון הגלים גדול מאוד, הים עוצמתי ומספק גלים מכל הסוגים ולכל הרמות. לכן, זהו אחד המקומות שהרבה תיירים מגיעים אליו כדי ללמוד גלישה ובתי ספר לגלישה נפתחים שם כמו פטריות אחרי הגשם.

אנחנו בחרנו ללכת ל'דל סול' בית ספר לגלישה שהקימו שני ישראלים - עמית ומירב. עמית גולש מקצועי ומדריך גלישה מעולה ביותר, מלא בסבלנות ובידע מטורף על הים והכי חשוב, מדבר עברית.

אז לקחנו מעמית כמה גלשנים ורצנו לחוף הקרוב.

יחסית ליום ראשון של חופשה אפשר להגדיר את זה כיום לא רע בכלל....

ואם ככה נראה היום הראשון, אני לא יכולה לחכות להמשך.