קיץ חורפי בפיליפינים
feature image

הפעם הנוף מלמעלה שונה מכל מה שראיתי, כזה עוד לא היה. ים טורקיז, צבעים משוגעים, איים מתנשאים מתוך המים. הצבע הופך בהיר ויותר תכלת על שפת הסלעים האדירים האלה, החופים ירוקים, כל פלטת הצבעים פרוסה לפניי בדמות עצים, הרים וים. הלב שלי פועם בהתרגשות שיא.

היוש פיליפינים!

אין דבר שהייתי רוצה יותר מלשפוך בפניכם את החוויה המטורפת שלי בפיליפינים, וגם זה יגיע, אבל לפני כן יש דברים שממש חשוב לדעת לפני שמתכננים שם טיול.

רפובליקת הפיליפינים היא בעצם מדינה שמורכבת מלא פחות מ,-7641 איים. כן! קראתם נכון. זה מה שהופך אותה לכל כך מיוחדת, אף פעם לא יגמר לכם מה לראות. הנה כמה המלצות מניסיון מאוד מדוקדק לתכנון הטיול בפיליפינים:

תכנון - הכי חשוב לעשות עבודת מחקר מקיפה, ולדעת פחות או יותר מי נגד מי ואיפה נמצא כל אי. זה כדי שתוכלו לתכנן מסלול הגיוני, לפי סדר ומיקום האיים ולפי הזמן העומד ברשותכם. המעברים מאי לאי לא כל כך פשוטים וזולים והם מצריכים תכנון. הכי נכון פשוט לפתוח מפה, לקרוא המלצות של מטיילים, להבין מה אתם מחפשים ולתכנן מסלול בגדול.

טיסות - כדאי להזמין טיסות כמה שיותר מוקדם מכיוון שככל שמתקרב המועד המחירים מטפסים לגובה. זה נכון גם ובעיקר בנוגע לטיסות הפנימיות שם. ואני אומרת את זה מניסיון מר... אנחנו חיכינו כמובן לרגע האחרון, אמרנו נזרום. אבל אז גילינו שאין טיסות בכל יום ומכל מקום לכל מקום. ולא רק זה גם נפלנו על ראש השנה הסיני מה שהפך הכל אפילו למסובך ויקר יותר. תעשו טובה לעצמכם, נסו להימנע מלהיות שם בשבועיים הללו כי פשוט עמווווווס שם לעייפה.

בין חלק מהאיים ניתן להתנייד במעבורת. זוהי הדרך הזולה יותר. אבל שימו לב שהרבה מהמעבורות לוקחות המון זמן (24 שעות אפילו) ולא ממש נוחות וכיפיות. בעיניי, אם לא באתם לטיול תרמילאים, עדיף להשקיע עוד כמה עשרות דולרים ולקחת טיסה. יותר נוח, נעים וחוסך זמן יקר.

מלונות - המלונות מתחלקים לשלושה סוגים עיקריים. הוסטלים- חדרים שחולקים עם כמה אנשים, מתאים יותר למטיילים צעירים אחרי צבא ותרמילאים.

מלון - זה שכולם מכירים. כמובן שיש טובים פחות וטובים יותר. מומלץ מאוד לראות תמונות ולקרוא ביקורות לפני שמזמינים. המחירים משתנים לפי העונה ולפי ביקוש.

ריזורטים - אתר נופש, מתחם שמספק את כל הפינוקים שנופשים מחפשים. בקתות מפנקות, בריכה רחבת ידיים, מסעדה, נוף מדהים ועוד. לרוב יקר יותר ממלון, יתאים בעיקר לזוגות בירח דבש ולאנשים שאוהבים את החיים הטובים.

בגדול, אם אתם מתכננים חופשה ארוכה מאוד וזמן הוא לא עניין קריטי, הייתי מתחילה בלהזמין מקום לכמה ימים הראשונים ומשם לזרום. אם התקופה מוגבלת ויש מספר ימים מועט כדאי לסגור הכל מראש.

כסף – המטבע המקומי הוא הפסו הפיליפיני. 1 שקל = 60 פסו.

את הכסף כדאי להמיר בשדה התעופה לפני שיוצאים. ברוב האיים אין כספומטים, ואם יש לרוב מדובר באחד נידח, כנ"ל צ'יינג'ים. כדאי להמיר סכום נכבד עוד בטרם ההגעה לאיים.

תחבורה - מה שלמדנו מהטיול שלנו, זה שלשכור רכב הוא הצעד הכי חכם. כך אפשר פשוט לנסוע ברחבי האי, להכיר מקומות חדשים ולחקור את הסביבה המהממת. יתרון נוסף הוא שאתם לא תלויים באיש וזה מדהים!

מרגיש לי שאתם מוכנים לצאת איתי למסע אחד היפים והכיפיים שהיו לי בחיים אז ישרו את המושבים והדקו את חגורות המושב, המטוס ינחת ממש בעוד כמה רגעים באחד המקומות היפים בעולם.

פיליפינים - שיראגאו

אחרי ימים ארוכים של תחקיר מקיף, המלצות מטיילים מכל מיני אתרים, שיחות עם חברים, צפייה בתמונות ובסרטונים, בדיקת טיסות ומחירים נסגרנו על המסלול.

הזמן: שבועיים וחצי

היעד הראשון: שיראגאו

לא הרבה מכירים את האי שיראגאו, פחות מגיעים אליו כי הוא רחוק יותר מהאיים המתויירים, אבל הוא חובה לכל חובב גלישה... וגם למי שלא.

בנוגע לשיראגאו כדאי שתדעו! בחודשים ינואר - פברואר, שיא העונה ברוב איי הפיליפינים, דווקא שם גשום ויש סופות. כל שאר השנה הוא שטוף שמש שכל כך מאפיינת את הפיליפינים.

אנחנו הגענו בסוף ינואר ולא ידענו את הפרט החשוב הזה. השמיים היו מעט אפורים, גשם ירד מידי פעם אבל תאמינו או לא, זה לא גרע ולו לרגע מהכיף של הטיול.

אנחנו הגענו לשיראגאו כדי לגלוש! באי הזה נמצא הקלאוד 9, אחד מחופי הגלישה המפורסמים בעולם והידועים בגלים המטורפים והצינוריים שלו. אז לאחר שהתאוששנו מהמסע הארוך ונחנו קצת במלון המפנק שלנו Apsaras Tribe יצאנו לחפש גלשנים להשכרה ומדריכי גלישה שיכירו לנו קצת את האזור. הגענו לבית ספר לגלישה חמוד לאללה, ממש ליד הקלאוד 9. תחפשו את ספיידר, בחור מבוגר קצת, גולש נדיר, שמחזיק גלשנים מעולים ומדריכים מצוינים. מחיר השכרת גלשן ליום הוא 300 פסו. שיעור גלישה לשעה 500 פסו, וצריכים לקחת מינימום שעתיים שיעור. מחיר מדהים, פייר והוגן.

מכיוון שהרוח הייתה חזקה היינו צריכים למצוא חוף מוגן מפני רוחות. עלינו על הרכבים ששכרנו והגענו לחוף שחוץ מ'אמאל'ה!' אין לי מילים לתאר אותו...

כל הבאסה הקלה שהייתה לי בלב כשראינו שאפור, נמוגה כלא הייתה ברגע שהתגלה לעינינו החוף המושלם הזה. כך העברנו לנו כמעט שבוע שלם גולשים בבוקר מתפנקים בארוחת צהריים, מטיילים קצת באי ויוצאים לארוחת ערב שווה.

לפני שאספר לכם על רשימת המסעדות המומלצות אגלה לכם שיש עוד מספר אטרקציות מדהימות באי הזה שלא קשורות לגלישה. מוכנים? אז ככה:

איילנד הופינג - בכל אי שמכבד את עצמו בפיליפינים יש טיול איילנד הופינג. מה זה?

זהו סיור בין איים. אנחנו שכרנו סירה לעצמנו, קנינו בירות ונשנושים ויצאנו לים הפתוח. הסירה עלתה לנו 1,600 פסו לטיול בין ארבעה איים שאורך כ-5 שעות בערך. ברגע שלקחתם סירה משלכם אתם קובעים מה יהיה אורך הטיול,  איפה להתעכב וכמה זמן. המקומיים יידעו בדיוק לאן להשיט אתכם, ויש כמה איים מרכזיים שחייבים לראות.

השייט התחיל ביום שמשי נפלא והסתיים כשחזרנו על עקבותינו, כי ברגע אחד הרוח התחזקה והגשם הופיע. חזרנו לחוף רטובים מגשם, אך מלאים בחיוכים ובעיקר רעבים מאוד!  מה עשינו?

הלכנו ל Altrove - אחת המסעדות המפנקות באי, כדי לצפות על הגשם ששטף אותנו באמצע טיול רומנטי.זוהי רשת מסעדות שנמצאת בכמה מהאיים המרכזים בפיליפינים, מסעדה איטלקית שגולת הכותרת שלה היא פיצה מדהימה בטאבון. תמיד טעים, אוכל איכותי וברמה גבוהה.

מסעדות נוספות שלא כדאי לפספס בשיראגאו:

קרמיט - מסעדה איטלקית נהדרת. בעצם לא רק אוכל איטלקי יש גם בשר, דגים על הגריל ואווירה מהממת, בעיקר בערב. מה שכן, כדאי להגיע מוקדם כי יש רשימת המתנה ארוכה מאוד- כל ערב.

Honest cafe- מסעדה טבעונית קטנה, עם האוכל הטבעוני הכי טעים שאכלתי. חותמת על זה! יש להם כל מיני תחליפי בשר טעימים בטירוף. המחירים זולים ומגניבים. אחלה פתרון לנשנוש צהריים קל אחרי גלישה.

בודהה - ניחשתם נכון! מסעדה תאילנדית...אוכל תאילנדי מעולה, המסעדה חמודה ושקטה, והמחירים? מצויינים.

שבוע שלם חיינו בחלום, גלשנו, אכלנו, טיילנו ובעיקר נהנינו משקט ומהביחד שלנו. חשבנו שיותר יפה ויותר טוב מזה כבר לא יכול להיות. אז חשבנו...כי כשהגענו לאל נידו כבר לא ידענו את נפשנו מרוב אושר.