סן פרנסיסקו
feature image

"יושב בסן פרנסיסקו על המים, שוטף את העיניים בכחול ובירוק..."

ובכן, אריק איינשטיין ידע לחלוטין על מה הוא מדבר... סן פרנסיסקו, אחת הערים היפות שהייתי בהן.

אז שוב קיבלתי אל איי בסקדיואל שלי, לא מתלוננת חס ושלום, אפילו לא לרגע, אבל רציתי לראשונה לצאת ולראות מה יש מסביב.

נחתנו בלוס אנג'לס בשש וחצי בבוקר וישר תפסנו מטוס שלקח אותנו לסן פרנסיסקו.

עייפים אך מבסוטים ביותר הגענו לחדר במלון ששכרנו במרכז העיר ואחרי תנומה קלה והתאפסות מהירה יצאנו לראות את העיר המיוחדת הזו.

כמובן שהיעד הראשון שלנו היה אתר התיירות מספר אחת בעיר - גשר הזהב. האמת שאי אפשר להסביר את העוצמות שיש לגשר הזה, הוא פשוט ענק!

אורכו כשני קילומטרים וגובהו 280 מטר! לא פלא שהוא הופיע באין ספור סדרות טלוויזיה וסרטים כמו 'צער גידול בנות' (בו הוא מופיע בסצנת הפתיחה בתחילת כל פרק) אקס מן 3, שליחות קטלנית ועוד המון...

הוא תלוי מעל מפרץ סן פרנסיסקו שבמרכזו עומד גם הכלא המפורסם בעולם - אלקטרז. גם לאלקטרז ניסינו להגיע, אבל מסתבר שספונטניות זה לא הצד החזק שם וצריך להזמין מקומות 3 חודשים (!) מראש... אז כמובן שוויתרנו בעל כורחנו.

טיילנו לאורכו של הגשר, הצטלמנו ובעיקר נהנינו ממזג אוויר מדהים.

משם המשכנו לרחוב המפורסם ביותר בעיר - לומברד סטריט. למה הוא כל כך מפורסם אתם וודאי שואלים? ובכן, מדובר ברחוב הכי תלול שיש! עם פניות חדות ובמבט מרחוק הוא לגמרי נראה כמו רכבת הרים מוצלחת במיוחד. אינספור תיירים פוקדים את הרחוב הזה מידיי יום, מצטלמים ממעלה הרחוב מטה ומלמטה כלפי מעלה. האמת שמאוד יפה ומגניב אבל ממצה את עצמו יחסית מהר...

כמובן שנהיינו רעבים אחרי כל השיטוטים בעיר אז חיפשנו מקום מפנק לארוחת ערב טובה.

אני חייבת לציין שדי הופתעתי. סן פרנסיסקו, מסתבר, נמצאה כעיר עם פנינות קולינריות לא מעטות בכלל!

אנחנו התפנקנו הפעם במסעדה מרוקאית בשם MOURAD, שאומר בלי היסוס שיש בה את הקינוח הכי טעים שאכלתי בחיים שלי... אמיתי. מן קינוח לימוני, חמוץ-מתוק שבגדול היה לו טעם של גן עדן. אם היינו יכולים היינו לוקחים איתנו כמה מנות טו גו כדי להביא לארץ...

אחרי זה היינו פשוט חייבים ללכת לישון. בעיקר כי היינו צריכים לקום ממש מוקדם למחרת, ליום מדהים של טיול חופים בסביבת סן פרנסיסקו.

אבל בואו לא נקדים את המאוחר ונשמור משהו גם לפוסט הבא :)