גלזגו
feature image

גלזגו: חצאיות סקוטיות, אגמים שנשמעים כמו מפלצות והפועל באר שבע

לפעמים משתלם להיות דיילת טובה. כלומר, בדרך כלל זה משתלם אבל לפעמים גם מקבלים על זה צ'ופר.

בערב תמים אחד של בילוי שקט בבית פתאום הגיע הטלפון: "היי, המליצו עלייך לטיסת צ'ופר ממחלקת דיילים, מה את אומרת, בא לך לטוס לגלזגו לכמה ימים?"

בא לי? ברור שבא לי!

אז נסעתי לגלזגו.

קבוצת הכדורגל הפועל באר שבע חכרה מטוס שלנו, כולל הצוות, כדי לטוס למשחק שלה בשלב הפלייאוף של מוקדמות ליגת האלופות נגד סלטיק גלזגו ואני זכיתי להיות בצוות הטיסה.

הטיסה עצמה הייתה באמת כייפית ומגניבה אבל לא קרוב אפילו למה שחווינו בגלזגו.

הגענו למלון יחסית מאוחר, כך שרק למחרת – כשעלתה השמש – הבנו איפה אנחנו נמצאים ויצאנו לטיול מהאגדות.

סקוטלנד ידועה באגמים הענקיים והציוריים שלה ובנוף ירוק ומשגע. התרגשתי לדעת שאני הולכת לראות אותם במו עיניי.

מתחנת הרכבת המקומית עלינו על הרכבת לכיוון לוכלומונד (אגם לומונד) ואם יש משהו שהבנתי בדרך, הוא שחבל שלא שכרנו רכב ונהגנו לשם בעצמנו.

הנהיגה אמנם בצד שמאל, אבל לנהג ותיק זה לא אמור להפריע כל כך. הנופים כל כך יפים שהיינו רוצים לעצור מידיי פעם בצד ורק ליהנות מהנוף, אולי אפילו מפיקניק קצר.

לאחר כשלושת רבעי שעה ברכבת הגענו ללוכלומונד, שלא אכזב לרגע.

בסביבת האגם אין סוף אטרקציות – שיט בסירה (משוטים או פדלים לבחירה) ברחבי האגם, טיול אופניים מסביב לאגם במסלולים עוצרי נשימה והפעילות האהובה עליי – פיקניק משובח (עדיף עם שמיכת משבצות, יין טוב ונשנושים מקומיים) על גדת האגם ועם הנוף המשגע מסביב.

ביום השני הוגנבה לאוזנינו שמועה שבעיר אדינבורו הלא רחוקה מתקיים פסטיבל הפרינג' השנתי.

פרינג', למי מכם, זה תיאטרון אינדי. מה שעלול להישמע משעמם או לכל הפחות לא מלהיב, אבל חיפוש מהיר בגוגל העלה ביקורות משבחות והבנו שזו חוויה שלא כדאי לוותר עליה.

מתברר שזהו אחד הפסטיבלים לאומנות הגדולים בעולם. הוא מתקיים בסביבות אוגוסט-ספטמבר ואנחנו לחלוטין זכינו שהיינו שם בתאריכים האלה.

אז שוב לקחנו רכבת של כשעה נסיעה, שוב הצטערתי קצת שלא שכרנו רכב, שוב בגלל הנופים המדהימים.

כשהגענו לאדינבורו חיכתה לנו חוויה מדהימה. כל העיר מכוסה במופעי רחוב מהפנטים, אמני קרקס על סולמות גבוהים, לוליינים עם ג'אגלינג של חרבות, רקדניות לבושות כמו פיות מפזרות אבקת קסמים באוויר, חבורות נגנים, קוסמים ורקדנים, כולם רוצים לתפוס את תשומת לב העוברים והשבים ומזמינים למופע שלהם שיתקיים יותר מאוחר באותו היום באחד מהתיאטראות בעיר.

קסם.

זו אווירה מדהימה. דוכני מזון ושתיה פזורים בעיר, מוזיקה מכל עבר, המון צבעים וצלילים. פשוט קרנבל.

אם אי פעם יוצא לכם לטייל בסקוטלנד, כדאי להגיע לאדינבורו ולוודא שאתם שם בתאריכים של הפסטיבל. באמת חבל להפסיד.

ביום האחרון הלכנו כולנו להריע לקבוצה הבאר-שבעית במשחק נגד הקבוצה המקומית. האווירה נעשתה קצת עכורה כשכמה מאוהדי גלזגו הניפו דגלי פלסטין וקיללו אותנו.

שוטרים על סוסים ליוו אותנו מכל עבר עד ליציע. גם במשחק קריאות הגנאי נגד ישראל לא פסקו והקבוצה שלהם נקנסה על כך.

המשחק היה מעניין, שיחקנו טוב אבל הפסדנו.

מיד לאחר המשחק רצנו למלון, לעלות שוב על מדים ולקחת את הקבוצה חזרה הביתה.

אלה היו שלושה ימים של חוויה אמתית, של להגיע לעוד יעד שלא חשבתי שאגיע אליו. עייפים אך מבסוטים עשינו את דרכנו חזרה הביתה. בסופו של דבר, מכל המקומות בעולם, אין על הבית.